Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC][spoiler alert] Emma och Stej bygger Firefly

Startat av Emma, 13 januari 2017 kl. 12:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Är det där lego - fy farao vad galet snyggt!  ;D

drdoddo

Riktigt monster, ser fram emot att kika på den framöver 😀👍

fillishave

Åh herre vilket mäktigt bygge! Fantastiskt!

AndersI

Citat från: fillishave skrivet 24 april 2018 kl. 22:45
Åh herre vilket mäktigt bygge! Fantastiskt!

Vänta bara tills du sett det på riktigt! Då kommer du att säga "Inte f-n trodde jag att det var såå j-a stort!" (jag brukar inte ta till svärord, men ibland finns det inget annat som passar in på det man vill uttrycka).

Clarmo

Ursäkta ordvalet men holy hell vad vacker. Jag fortsätter att förundras över vad en del kan skapa med Lego. Riktigt snyggt!

Muede

/ Muede

BerraBZ

Det ser ju precis ut som i en tandläkarstol. Det gillar jag!!!! Vart är sterilen?

Citat från: Emma skrivet 09 april 2018 kl. 19:33


GetImageByImageId (1) by emma farm, on Flickr

Tada! Infirmary "utrivet" ur skeppet. Efter att ha varit lite putt på att inte få plats med infirmary i skeppet har jag nu kommit ur putt-heten, och måste även erkänna att detta antagligen blev mycket bättre och mer display-vänligt.

stej123


Emma

Serenity har äntligen hittat hem till Skellefteå. Nästa utställning blir Nordsken, som det verkar. Men. En betydande serviceinsats behövdes efter resan från Örebro. Tur vi är två, när det behövs två händer som håller i och två som bygger. Dessutom två hjärnor som tänker och försöker minnas.

Huvud och hals helt demolerade. Vi har fått slänga böjda pins och tilltufsade bricks. Samtidigt väldigt kul och tillfredsställande att (igen) se de fina formerna växa fram. Känslan när en vinkel passar perfekt...

Emma

Tror skeppet kraschlandat...

mortil

Är det ombyggnation och/eller modifieringar ?
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

stej123


stej123

Vi hade tänkt modifiera/stabilisera lite. Men Hogwarts slukade nästan all vår tid.

Emma

Jahapp. Efter en helg tillsammans med stej123 känner jag mig helt klar med detta projekt. Vi har gribblat en del. Fixat smågrejer som antagligen bara jag och Stefan kommer märka. Och låtit Stefans kompis fota några scener.

Borlänge och Nordsken är planerat. Men efter det letar vi efter ett ställe att låta Serenity stå, mer eller mindre permanent. Jag slänger ut en förfrågan.  Är det någon som vet någon som skulle vara intresserad? En affär, ett nördcafé eller liknande. Någonstans där skeppet kan komma till sin rätt.

Mer bilder kommer. Stefan, lägger du upp dem?

Emma


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.