Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Roadster: Kosmobil Selene

Startat av Tektor, 30 april 2015 kl. 16:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Tektor

Det började som en vit limo till ett hotell som jag byggde med barnen, men slutade som en röd roadster.
Limon är fortfarande under konstruktion...



Min 8-åring gjorde också en stop-motion-film där både roadstern och limon svischar förbi tillsammans med ett gäng av hans egna byggen.


o0ger

Riktigt snygg bil. Ser snabb ut :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ByggareDan

Ser ju lite klassisk bakdel med lite modernare framände vilket blev ett lyckat resultat.
Om man kollade på filmen verkar det bo många lite udda människor i er stad  :)
Limon i filmen såg ju inte så tokig ut, gillade även den rosa-vita Smarten och ångbilen(?)

/ByggareDan

Sockerbit


Tektor

Citat från: ByggareDan skrivet 30 april 2015 kl. 17:57
Ser ju lite klassisk bakdel med lite modernare framände vilket blev ett lyckat resultat.

Ja, det blev lite som en Morgan, Alfa Spider eller annan gammal sportbil som har tillverkats lite för länge och fått lite för många ansiktslyftar på vägen. Allt utgick från midjelinjen egentligen, jag ville ha de där vågorna över hjulhusen. :)

Citat från: ByggareDan skrivet 30 april 2015 kl. 17:57

Limon i filmen såg ju inte så tokig ut, gillade även den rosa-vita Smarten och ångbilen(?)

Ja, jag blev själv oerhört impad av hans ångbil, med rök och allt. Han satte den rätt bra.

Nextuz

Klassisk :D
Lång och slank... enda jag kan säga är väl kanske att den skulle haft andra hjul... de från nya racerseten hade setat tokfint på den :D

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Calmcacil

Väldigt snygg bil. Videon är också snygg.

Tektor

Citat från: Nextuz skrivet 30 april 2015 kl. 20:35
enda jag kan säga är väl kanske att den skulle haft andra hjul... de från nya racerseten hade setat tokfint på den :D

Helt klart! Hjulen är problematiska. Jag kör strikt "man tager vad barnen haver", så får se till att barnen önskar sig en Porsche :)

mechamike

Mycket snygg o stilren.. lite future retro feeling..
?

swestar

Snygg bil och kul video.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Joacim

Härlig video! För att inte säga snygga fordon! ;D

Nextuz


Tektor

Citat från: Nextuz skrivet 10 mars 2016 kl. 09:35
Blev limon klar? :D
Hehe... den är work in progress.
Det kom ett inflöde av snyggare hjul och hjulhus med barnens Speed Champions, så jag började om med att modda den vita limon. Samtidigt började jag bygga en snyggare svart limo med lite högre ambitionsnivå. Så blev det "development hell" i en låda på hyllan.

Men eftersom det är mellotider har jag tid för att bygga på lördagkvällarna, så jag får nog ta och bygga klart åtminstone en version. Men jag tror att jag skippar tak och bara siktar på att få till ett baksäte... sen kom jag på att jag ju vill införliva limon i Monsters of Block-världen, och då måste jag bygga fasaden till en musikstudio också...

Nextuz

Citat från: Tektor skrivet 10 mars 2016 kl. 10:43
Citat från: Nextuz skrivet 10 mars 2016 kl. 09:35
Blev limon klar? :D
Hehe... den är work in progress.
Det kom ett inflöde av snyggare hjul och hjulhus med barnens Speed Champions, så jag började om med att modda den vita limon. Samtidigt började jag bygga en snyggare svart limo med lite högre ambitionsnivå. Så blev det "development hell" i en låda på hyllan.

Men eftersom det är mellotider har jag tid för att bygga på lördagkvällarna, så jag får nog ta och bygga klart åtminstone en version. Men jag tror att jag skippar tak och bara siktar på att få till ett baksäte... sen kom jag på att jag ju vill införliva limon i Monsters of Block-världen, och då måste jag bygga fasaden till en musikstudio också...

Haha, det låter bra :D
Det byggs för lite bilar på Swebrick :P

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.