Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Ryttarstaty

Startat av Wineyard, 19 maj 2017 kl. 20:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

Tänkte bygga ett torg till min kyrka med en ryttarstaty. Dessvärre passade statyn inte kyrkan så bra - men en liten park blev det i alla fall:

Ozp


Stigge72

Riktigt stiligt!

En liten sak bara, jag tycker det ser ut som att hästen har fyra öron, kanske blir bättre med  t ex 49668 (fast då får du bygga en mörkgrå häst...)?

Wineyard

Tackar :)
Citat från: Stigge72 skrivet 22 maj 2017 kl. 16:18
Riktigt stiligt!

En liten sak bara, jag tycker det ser ut som att hästen har fyra öron, kanske blir bättre med  t ex 49668 (fast då får du bygga en mörkgrå häst...)?
Jag håller med dig! Dock saknar jag de flesta bitarna för att bygga den i dbg och en del bitar finns inte heller i dbg. Jag får helt enkelt klura vidare på en alternativ lösning!

andreaseldh

Du bör också byta till 44301 och 44302 i benen, tror inte din nuvarande lösning håller för tyngden i verkligheten.

Wineyard

Citat från: andreaseldh skrivet 24 maj 2017 kl. 23:28
Du bör också byta till 44301 och 44302 i benen, tror inte din nuvarande lösning håller för tyngden i verkligheten.
Jag kan glatt säga att du har fel :) Jag byggde den i ABS samtidigt och den håller faktiskt - även om den kanske inte är till för att lekas med  ::)

andreaseldh

Citat från: Wineyard skrivet 25 maj 2017 kl. 14:11
Citat från: andreaseldh skrivet 24 maj 2017 kl. 23:28
Du bör också byta till 44301 och 44302 i benen, tror inte din nuvarande lösning håller för tyngden i verkligheten.
Jag kan glatt säga att du har fel :) Jag byggde den i ABS samtidigt och den håller faktiskt - även om den kanske inte är till för att lekas med  ::)

Och själv är jag det gladaste jag någonsin har varit när någon just sagt att jag har fel!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.