Packad och glad, Lego undersökning!! Hjälp till!

Startat av mechamike, 20 februari 2017 kl. 11:13

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Det kom en undersökning som Lego gärna vill få hjälp med
CitatDear LEGO user,

We are a team of packaging designers belonging to the LEGO product development department. Our key mission is to design packaging that supports a strong LEGO product experience. We are conducting this survey among RLUGs/RLFMs since we know that you have a great deal of experience with our products and packaging! To achieve our mission it is important for us to get an understanding of how you perceive the LEGO packaging experience. Please help us by participating in a survey: http://lego.fluidsurveys.com/surveys/yma/afol-packaging-survey/

Please complete the survey before March 6, 2017.

Thank you in advance for your feedback – it is highly appreciated!

Kind regards,
The LEGO Packaging Experience Design Team
?

Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Peter S

Har också gjort den. Den saknar lite stringens, för ibland pratar man om unboxing-upplevelsen, ibland pratar man om kartonupplevelsen i största allmänhet. Det jag hade svårast att svara på var ifall jag hade fler eller färre boxar än mina jämnåriga. Jämnåriga AFOLs eller jämnåriga arbetskamrater?


Nybohov Creation Ltd.

Som vanligt orkade jag inte göra färdigt enkäten, som inte känns helt genomtänkt. Lego borde bli bättre på detta om de ska få in vettiga svar.

Först ska man svara på var man handlar på nätet, sedan ska man svara på OM man handlar på nätet.  :o
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

BeO

Gav mitt bidrag till undersökningen. Påpekade bl a att instruktioner och stickers ofta är skadade om dom inte ligger i förpackning med kartong som skydd.

Och på frågan om vilket set som jag tyckte hade bra förpackning (eller hur dom nu skrev) gav jag som exempel på hur det ska se ut  ;D



I dom gamla Technicsboxarna låg dessutom ofta instruktionerna skyddade i locket.


Peter S

Citat från: BeO skrivet 20 februari 2017 kl. 16:26
Gav mitt bidrag till undersökningen. Påpekade bl a att instruktioner och stickers ofta är skadade om dom inte ligger i förpackning med kartong som skydd.

Och på frågan om vilket set som jag tyckte hade bra förpackning (eller hur dom nu skrev) gav jag som exempel på hur det ska se ut  ;D



I dom gamla Technicsboxarna låg dessutom ofta instruktionerna skyddade i locket.
Hade faktiskt samma ide, men ett annat set...

mechamike

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 20 februari 2017 kl. 15:21
Som vanligt orkade jag inte göra färdigt enkäten, som inte känns helt genomtänkt. Lego borde bli bättre på detta om de ska få in vettiga svar.

Först ska man svara på var man handlar på nätet, sedan ska man svara på OM man handlar på nätet.  :o

Det är ett rätt vanligt  förekommande klagomål, men om jag förstått rätt så kan det bero på att man dels vill kontrollera att den som svarar faktiskt svarar och inte bara sitter och klickar sig igenom men även att ibland är det flera frågeställare som vill ha med frågor I samma undersökning och då kan det bli lite kaka på kaka och lite konstigt. Jag tycker du ska försöka orka dig igenom,undersökningen och passa på på slutet och förklara din ovilja för Lego att först genomföra denna undersökningen I hopp om att de fakiskt blir bättre tills nästa gång..
?

Larry Lars

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 20 februari 2017 kl. 15:21
Först ska man svara på var man handlar på nätet, sedan ska man svara på OM man handlar på nätet.  :o

Liknande reaktion från mej. Först är jag alltid glad och hjälpsam, för att sedan ifrågasätta hela idén med statistik och undrar hur de skall kunna läsa ut något vettigt från alla märkliga frågor och svarsalternativ.

I det här fallet är det nog någon ny på en hög post som vill bli pappa/mamma till nya exklusiva förpackningar och därmed beställt ett underlag som pekar på att kunderna vill ha det.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Silence101

Genomfört. :)
Jag gjorde som BeO, jag refererade till i min åsikt
Bra lådor som kan förvaras utan att säcka ihop. Instruktionen och ev. klistermärken kan skyddas i locket eller i botten.
Det gillar jag.
Upprepningen om onlineköp reagerar jag knappt på :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Larry Lars skrivet 20 februari 2017 kl. 20:48
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 20 februari 2017 kl. 15:21
Först ska man svara på var man handlar på nätet, sedan ska man svara på OM man handlar på nätet.  :o

Liknande reaktion från mej. Först är jag alltid glad och hjälpsam, för att sedan ifrågasätta hela idén med statistik och undrar hur de skall kunna läsa ut något vettigt från alla märkliga frågor och svarsalternativ.

I det här fallet är det nog någon ny på en hög post som vill bli pappa/mamma till nya exklusiva förpackningar och därmed beställt ett underlag som pekar på att kunderna vill ha det.
Hm, så kan det nog vara.

Jag är lika ointresserad av att svara på frågor om förpackningar vare sig det gäller Lego eller flingor.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

AndersI

Jag svarade som jag tycker: Förpackningen spelar ingen som helst roll, under förutsättning att innehållet skyddas mot Postnord och DHL...

Magnus den store

Jag kritiserade deras ömtåliga bruna låda (läs: Postnord), begärde mindre luft i set-boxarna och påtalade att det är innehållet som är det viktigaste. Använde som referens med undantag av dess onödigt stora volym.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andli

Förvirrande enkät i början, köper du LEGO online, jo jag shoppar ju på bricklink...
Aha frågan var alltså om jag handlade LEGO produkter online från LEGO, ingen annan leverantör då följdfrågan handlar om deras ytteremballage....
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

zeke

853 var min kartong. Kan ju bero på den rush man fick som ung 😀

Citat från: Peter S skrivet 20 februari 2017 kl. 16:41
Citat från: BeO skrivet 20 februari 2017 kl. 16:26
Gav mitt bidrag till undersökningen. Påpekade bl a att instruktioner och stickers ofta är skadade om dom inte ligger i förpackning med kartong som skydd.

Och på frågan om vilket set som jag tyckte hade bra förpackning (eller hur dom nu skrev) gav jag som exempel på hur det ska se ut  ;D



I dom gamla Technicsboxarna låg dessutom ofta instruktionerna skyddade i locket.
Hade faktiskt samma ide, men ett annat set...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.