Författare Ämne: Packad och glad, Lego undersökning!! Hjälp till!  (läst 943 gånger)

Utloggad mechamike

• Mikael Johansson
  • Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 8 074
    • Masterbuilders
Packad och glad, Lego undersökning!! Hjälp till!
« skrivet: 20 februari, 2017 Kl:11.13 »
Det kom en undersökning som Lego gärna vill få hjälp med
Citera
Dear LEGO user,

We are a team of packaging designers belonging to the LEGO product development department. Our key mission is to design packaging that supports a strong LEGO product experience. We are conducting this survey among RLUGs/RLFMs since we know that you have a great deal of experience with our products and packaging! To achieve our mission it is important for us to get an understanding of how you perceive the LEGO packaging experience. Please help us by participating in a survey: http://lego.fluidsurveys.com/surveys/yma/afol-packaging-survey/

Please complete the survey before March 6, 2017.

Thank you in advance for your feedback – it is highly appreciated!

Kind regards,
 The LEGO Packaging Experience Design Team

Utloggad Wolcker

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 301
    • wolcker
SV: Packad och glad, Lego undersökning!! Hjälp till!
« Svar #1 skrivet: 20 februari, 2017 Kl:13.22 »
självklart har man gjort den nu =)

Utloggad Peter S

• Global Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 2 273
« Svar #2 skrivet: 20 februari, 2017 Kl:13.55 »
Har också gjort den. Den saknar lite stringens, för ibland pratar man om unboxing-upplevelsen, ibland pratar man om kartonupplevelsen i största allmänhet. Det jag hade svårast att svara på var ifall jag hade fler eller färre boxar än mina jämnåriga. Jämnåriga AFOLs eller jämnåriga arbetskamrater?

Utloggad Odidoma

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 2 561
« Svar #3 skrivet: 20 februari, 2017 Kl:15.03 »
Check

Utloggad Nybohov Creation Ltd.

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Gör sig bäst i text.
  • Antal inlägg: 1 923
« Svar #4 skrivet: 20 februari, 2017 Kl:15.21 »
Som vanligt orkade jag inte göra färdigt enkäten, som inte känns helt genomtänkt. Lego borde bli bättre på detta om de ska få in vettiga svar.

Först ska man svara på var man handlar på nätet, sedan ska man svara på OM man handlar på nätet.  :o
Mina Lego-byggen och inspirationskällor:
https://www.flickr.com/photos/130550182@N05/albums

Utloggad BeO

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 81
« Svar #5 skrivet: 20 februari, 2017 Kl:16.26 »
Gav mitt bidrag till undersökningen. Påpekade bl a att instruktioner och stickers ofta är skadade om dom inte ligger i förpackning med kartong som skydd.

Och på frågan om vilket set som jag tyckte hade bra förpackning (eller hur dom nu skrev) gav jag 8860 (Brickset) som exempel på hur det ska se ut  ;D

I dom gamla Technicsboxarna låg dessutom ofta instruktionerna skyddade i locket.

Utloggad Peter S

• Global Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 2 273
« Svar #6 skrivet: 20 februari, 2017 Kl:16.41 »
Gav mitt bidrag till undersökningen. Påpekade bl a att instruktioner och stickers ofta är skadade om dom inte ligger i förpackning med kartong som skydd.

Och på frågan om vilket set som jag tyckte hade bra förpackning (eller hur dom nu skrev) gav jag 8860 (Brickset) som exempel på hur det ska se ut  ;D

I dom gamla Technicsboxarna låg dessutom ofta instruktionerna skyddade i locket.
Hade faktiskt samma ide, men ett annat set...

Utloggad mechamike

• Mikael Johansson
  • Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 8 074
    • Masterbuilders
« Svar #7 skrivet: 20 februari, 2017 Kl:16.50 »
Som vanligt orkade jag inte göra färdigt enkäten, som inte känns helt genomtänkt. Lego borde bli bättre på detta om de ska få in vettiga svar.

Först ska man svara på var man handlar på nätet, sedan ska man svara på OM man handlar på nätet.  :o

Det är ett rätt vanligt  förekommande klagomål, men om jag förstått rätt så kan det bero på att man dels vill kontrollera att den som svarar faktiskt svarar och inte bara sitter och klickar sig igenom men även att ibland är det flera frågeställare som vill ha med frågor I samma undersökning och då kan det bli lite kaka på kaka och lite konstigt. Jag tycker du ska försöka orka dig igenom,undersökningen och passa på på slutet och förklara din ovilja för Lego att först genomföra denna undersökningen I hopp om att de fakiskt blir bättre tills nästa gång..

Utloggad Larry Lars

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 1 124
« Svar #8 skrivet: 20 februari, 2017 Kl:20.48 »

Liknande reaktion från mej. Först är jag alltid glad och hjälpsam, för att sedan ifrågasätta hela idén med statistik och undrar hur de skall kunna läsa ut något vettigt från alla märkliga frågor och svarsalternativ.

I det här fallet är det nog någon ny på en hög post som vill bli pappa/mamma till nya exklusiva förpackningar och därmed beställt ett underlag som pekar på att kunderna vill ha det.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Utloggad Silence101

• Det är den som går vilse som hittar de nya vägarna
  • Antal inlägg: 1 194
« Svar #9 skrivet: 20 februari, 2017 Kl:21.12 »
Genomfört. :)
Jag gjorde som BeO, jag refererade till 851 (Brickset) i min åsikt
Bra lådor som kan förvaras utan att säcka ihop. Instruktionen och ev. klistermärken kan skyddas i locket eller i botten.
Det gillar jag.
Upprepningen om onlineköp reagerar jag knappt på :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Utloggad Nybohov Creation Ltd.

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Gör sig bäst i text.
  • Antal inlägg: 1 923
« Svar #10 skrivet: 20 februari, 2017 Kl:21.13 »

Liknande reaktion från mej. Först är jag alltid glad och hjälpsam, för att sedan ifrågasätta hela idén med statistik och undrar hur de skall kunna läsa ut något vettigt från alla märkliga frågor och svarsalternativ.

I det här fallet är det nog någon ny på en hög post som vill bli pappa/mamma till nya exklusiva förpackningar och därmed beställt ett underlag som pekar på att kunderna vill ha det.
Hm, så kan det nog vara.

Jag är lika ointresserad av att svara på frågor om förpackningar vare sig det gäller Lego eller flingor.
Mina Lego-byggen och inspirationskällor:
https://www.flickr.com/photos/130550182@N05/albums

Utloggad AndersI

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Detta är inte en Legobit
  • Antal inlägg: 5 526
    • BlockCAD
« Svar #11 skrivet: 20 februari, 2017 Kl:22.16 »
Jag svarade som jag tycker: Förpackningen spelar ingen som helst roll, under förutsättning att innehållet skyddas mot Postnord och DHL...

Utloggad Magnus den store

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 2 835
    • Flickr: Magnus the Great
« Svar #12 skrivet: 20 februari, 2017 Kl:22.29 »
Jag kritiserade deras ömtåliga bruna låda (läs: Postnord), begärde mindre luft i set-boxarna och påtalade att det är innehållet som är det viktigaste. Använde 5002812 (Brickset) som referens med undantag av dess onödigt stora volym.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Utloggad andli

• Administrator
  • *
  • Antal inlägg: 1 638
« Svar #13 skrivet: 21 februari, 2017 Kl:18.37 »
Förvirrande enkät i början, köper du LEGO online, jo jag shoppar ju på bricklink...
Aha frågan var alltså om jag handlade LEGO produkter online från LEGO, ingen annan leverantör då följdfrågan handlar om deras ytteremballage....
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Utloggad zeke

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 22
« Svar #14 skrivet: 24 februari, 2017 Kl:00.32 »
853 var min kartong. Kan ju bero på den rush man fick som ung 😀

Hade faktiskt samma ide, men ett annat set...