Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rykten om 2018 set...

Startat av Kwagge, 03 augusti 2017 kl. 16:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Varför är Ron och Dumbledore satta tillsammans? Det är ett klart trendbrott och ett tråkigt sådant. Att hedwig får åka med Harry känns OK. De kunde ju lika gärna sätta alla HP-figurer i en stor box?

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ozp

Citat från: o0ger skrivet 18 maj 2018 kl. 08:18

LEGO DC Comics Super Heroes App-Controlled Batmobile (76112) by Allen Tran, on Flickr

Den sista är ju spännande, styrs med en app? Hur då?

PF 2.0, samma som i tågen. Bluetoothstyrning.

AndersI

Citat från: o0ger skrivet 18 maj 2018 kl. 08:23
LEGO Technic Volvo Concept Wheel Loader ZEUX (42081) by Allen Tran, on Flickr
Alltså, vad sjutton är det här?

Skulle kunna vara nån prototyp för självkörande lastare, analogt med den självkörande dumpern de (Volvo Construction Equipment) visar upp här - https://www.ekuriren.se/jobbpengar/volvo-ce-presenterade-sjalvgaende-maskiner-2/

o0ger

Citat från: AndersI skrivet 18 maj 2018 kl. 08:37
Citat från: o0ger skrivet 18 maj 2018 kl. 08:23
LEGO Technic Volvo Concept Wheel Loader ZEUX (42081) by Allen Tran, on Flickr
Alltså, vad sjutton är det här?

Skulle kunna vara nån prototyp för självkörande lastare, analogt med den självkörande dumpern de (Volvo Construction Equipment) visar upp här - https://www.ekuriren.se/jobbpengar/volvo-ce-presenterade-sjalvgaende-maskiner-2/

Förmodligen, men brukar inte många av Technic-modellerna sälja ganska mycket på igenkänning? Det här är ett ganska vågat drag tycker jag. Jag gillar det, men jag undrar vem den tilltänkta målgruppen är?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S


crowwlime_

Citat från: Peter S skrivet 18 maj 2018 kl. 09:35
Citat från: o0ger skrivet 18 maj 2018 kl. 08:19

LEGO Minecraft The Skull Arena (21145) by Allen Tran, on Flickr
Nu börjar vi snacka! Första pearl gold brick ever?

Njaa, beror på hur kinkig man är med storleken! ;D 8) ::)

BeardedNerd

Bacta Luke! Yay. Trots läckor hade jag inte sett den och vad nu det där missfostret till skepp med Ben ska föreställa.

Minecraft fortsätter att se precis likadant ut med sina "skogsmiljö"-set. Kul dock med guldbitarna ja. Jag köpte på mig lite 1x1 plates förut, behöver nog köpa såna här också och bygga något kul.

o0ger

Citat från: BeardedNerd skrivet 18 maj 2018 kl. 16:48
Bacta Luke! Yay. Trots läckor hade jag inte sett den och vad nu det där missfostret till skepp med Ben ska föreställa.

http://starwars.wikia.com/wiki/Sentinel-class_landing_craft

Syns bland annat i Episode IV A New Hope
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ColA

Citat från: BeardedNerd skrivet 18 maj 2018 kl. 16:48
Bacta Luke! Yay. Trots läckor hade jag inte sett den och vad nu det där missfostret till skepp med Ben ska föreställa
Föregångaren var ett trevligt bygga när den kom. Grymt läckert med fler dirt staines figs i den nya 😄

Kwagge

Så här blir det om man sätter ihop Ninjago city seten.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.