Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Klossfestivalen 6-9 juli 2017 Örebro - Anmäl dig här!

Startat av klossbutiken.se, 01 maj 2017 kl. 15:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp

Citat från: mortil skrivet 02 maj 2017 kl. 19:09
Brukar det vara nån RC hörna  ? eller det kanske är lite väl mycket folk för sånt ?

Tror det var det förra året. På lego World hade de iallafall en innanför staket med tejpad bana, så det går även med mycket folk

Gideon

Citat från: Manne skrivet 02 maj 2017 kl. 05:34
Om man lånar ut sitt lego för visning i ett CB , men inte själv kan närvara pga jobb , blir det då ingen ersättning alls ?. 
Det får Klossbutiken svara på.

Citat från: mortil skrivet 02 maj 2017 kl. 19:09
Brukar det vara nån RC hörna  ? eller det kanske är lite väl mycket folk för sånt ?
Det bör väl gå att ordna ändå bara man har staket runtomkring?
Anmäl hur stor yta som är önskvärt så bör det nog gå att ordna som förra året.

pehter aka ibbe

Citat från: Ozp skrivet 02 maj 2017 kl. 19:24
Citat från: mortil skrivet 02 maj 2017 kl. 19:09
Brukar det vara nån RC hörna  ? eller det kanske är lite väl mycket folk för sånt ?

Tror det var det förra året. På lego World hade de iallafall en innanför staket med tejpad bana, så det går även med mycket folk

RC-hörna kanske var att ta i men jag körde en del med baklastaren och traktordumpern, ska se om jag inte kan få ihop något mer till sommaren. Det var en yta på ungefär 2* 3 meter, lagom för det jag körde men om det blir flera kan den ytan behöva utökas  :P
Det fanns inga fordon som besökarna kunde testköra.   
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

andli

Citat från: Manne skrivet 02 maj 2017 kl. 18:30
Citat från: Kwagge skrivet 02 maj 2017 kl. 16:23
Citat från: Manne skrivet 02 maj 2017 kl. 05:34
Om man lånar ut sitt lego för visning i ett CB , men inte själv kan närvara pga jobb , blir det då ingen ersättning alls ?. 

Med vänlig hälsning, Manne

Så är det på LW...

För den sakens skull så behöver det inte vara samma här ?
Det är väl lite upp till CB deltagarna hur de väljer att fördela ersättningen från arrangören.
Men visst, på LW är ersättningen styrd av antal personer på plats, inte hur många som varit med och byggt/lånat ut bitar...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Kwagge

Citat från: andli skrivet 02 maj 2017 kl. 21:59
Citat från: Manne skrivet 02 maj 2017 kl. 18:30
Citat från: Kwagge skrivet 02 maj 2017 kl. 16:23
Citat från: Manne skrivet 02 maj 2017 kl. 05:34
Om man lånar ut sitt lego för visning i ett CB , men inte själv kan närvara pga jobb , blir det då ingen ersättning alls ?. 

Med vänlig hälsning, Manne

Så är det på LW...

För den sakens skull så behöver det inte vara samma här ?
Det är väl lite upp till CB deltagarna hur de väljer att fördela ersättningen från arrangören.
Men visst, på LW är ersättningen styrd av antal personer på plats, inte hur många som varit med och byggt/lånat ut bitar...

O det är ju likadant här isf...

mortil

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 02 maj 2017 kl. 19:56
Citat från: Ozp skrivet 02 maj 2017 kl. 19:24
Citat från: mortil skrivet 02 maj 2017 kl. 19:09
Brukar det vara nån RC hörna  ? eller det kanske är lite väl mycket folk för sånt ?

Tror det var det förra året. På lego World hade de iallafall en innanför staket med tejpad bana, så det går även med mycket folk

RC-hörna kanske var att ta i men jag körde en del med baklastaren och traktordumpern, ska se om jag inte kan få ihop något mer till sommaren. Det var en yta på ungefär 2* 3 meter, lagom för det jag körde men om det blir flera kan den ytan behöva utökas  :P
Det fanns inga fordon som besökarna kunde testköra.

ok. :) jag har ju iaf min lilla banddrivna sak som jag brukar låta barn köra med (lite av ett test för hur länge delarna håller kan man säga)
Jag har ju Archern som jag kan köra med (om nu Sbrick är välkommet)  håller på att bygga en ryskinspirerad offroad fraktfordon. de hoppas jag blir klart innan dess. om jag nu lyckas luska ut vissa saker.

sen har jag ju min moddade merca lastbil.  den drog ju till sig mycket lastbilsfolk iaf :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

pehter aka ibbe

Citat från: mortil skrivet 03 maj 2017 kl. 00:36

ok. :) jag har ju iaf min lilla banddrivna sak som jag brukar låta barn köra med (lite av ett test för hur länge delarna håller kan man säga)
Jag har ju Archern som jag kan köra med (om nu Sbrick är välkommet)  håller på att bygga en ryskinspirerad offroad fraktfordon. de hoppas jag blir klart innan dess. om jag nu lyckas luska ut vissa saker.

sen har jag ju min moddade merca lastbil.  den drog ju till sig mycket lastbilsfolk iaf :P

Vissa modeller brukar attrahera en lite mindre grupp av dom som besöker utställningarna men å andra sidan brukar dessa vara lite mer insnöade har jag märkt  8)
Tror inte att Sbricken ska vara något problem, tror att ett bygge med klonbitar skulle va ett större bekymmer att få med  ;D
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Illuwatar

Jag körde med SBrick förra året i min stridsvagn då den inte störs av belysningen. Och det var inga problem då. Däremot är golvet elakt mot bandvagnar - fästet är för bra, vilket skapar stor belastning på transmissionen vid svängar. Så min vagn är skrotad (dreven var helt slut) och en ny är på gång...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Peter S

Citat från: mortil skrivet 03 maj 2017 kl. 00:36

sen har jag ju min moddade merca lastbil.  den drog ju till sig mycket lastbilsfolk iaf :P
Vad har du för moddning? Är det den här? Har påbörjat detta på min.


mortil

Citat från: Peter S skrivet 03 maj 2017 kl. 08:48
Citat från: mortil skrivet 03 maj 2017 kl. 00:36

sen har jag ju min moddade merca lastbil.  den drog ju till sig mycket lastbilsfolk iaf :P
Vad har du för moddning? Är det den här? Har påbörjat detta på min.


Hade med den i linköping.

Har sänkt hela chassiet, tagit bort ett hjulpar fram och gjort en dragare med pneumatiskt styrd låsning för vändskivan/kingpin sen knoppat i en servo motor och en xl motor för drift
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

Citat från: Illuwatar skrivet 03 maj 2017 kl. 08:10
Jag körde med SBrick förra året i min stridsvagn då den inte störs av belysningen. Och det var inga problem då. Däremot är golvet elakt mot bandvagnar - fästet är för bra, vilket skapar stor belastning på transmissionen vid svängar. Så min vagn är skrotad (dreven var helt slut) och en ny är på gång...

Attans.  Jag skrotade min stridsvagn efter linköping. Den blev för tung och samlade damm i växellådan

Kanske man kan ta med litr klick golv och lägga ut några kvm för att underlätta?
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

pareriksson

Jag håller på att se över vilka tider jag kan vara med och stå vakt vid utställningen. Kommer det bli någon loppis i år igen, och vilka tider blir det i så fall?

"LEGO Loppis
> Förra året genomförde vi en LEGO-loppis under fredagen mellan kl.11-15. I år kommer vi försöka få till samma upplägg. Dock inte klart än med dag och tid. Mer info kommer här. Vill du stå och sälja? Anmäl dig till bokning@klossfestivalen.se"

Illuwatar

Citat från: mortil skrivet 03 maj 2017 kl. 09:13
Kanske man kan ta med litr klick golv och lägga ut några kvm för att underlätta?

Om det ska köras bandvagnar (eller andra fordon med skid-steering) så kan det underlätta om man kan göra golvet lite halare. Conventum har ett "sport-golv" med fantastiskt fäste. Då underlaget inte ger med sig vid styrning är det något annat som gör det...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Carl T

Jag är väldigt sugen på att anmäla mig men vet inte hur det kommer att fungera att ha två barn (8½ och 10) där i fyra hela dagar. Vi får ta någon dag ledigt och åka till badet men jag undrar ändå hur det kommer att funka. Är det någon annan utställare som tänker åka dit med barn i den åldern ungefär?
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Kwagge

Citat från: Carl T skrivet 17 maj 2017 kl. 14:12
Jag är väldigt sugen på att anmäla mig men vet inte hur det kommer att fungera att ha två barn (8½ och 10) där i fyra hela dagar. Vi får ta någon dag ledigt och åka till badet men jag undrar ändå hur det kommer att funka. Är det någon annan utställare som tänker åka dit med barn i den åldern ungefär?


Jag är där med mina tre barn, 8, 12 resp 16år..


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.