Författare Ämne: MOC: Love Symbol  (läst 318 gånger)

Utloggad Nikki

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 133
MOC: Love Symbol
« skrivet: 24 juli, 2017 Kl:22.03 »
Pust! Äntligen har jag blivit klar med ett legoprojekt! Hemligheten verkar vara att frångå alla mina överdrivet stora byggprojekt och fokusera på sånt som kan bli klart en ett par timmar (tack för tipset Record!) och att kombinera flera intressen med varandra: lego med Prince! För att citera en vän: "det är ju nördigt i kvadrat!"  ;D

Det tog en del trial and error men nu prince-symbolen klar. Jag skulle vilja kunna montera den så att den kan stå upp mot en bakgrund (idéer om hur tas tacksamt emot).

Love Symbol by Nikki Clarke, on Flickr

Utloggad Odidoma

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 2 683
SV: MOC: Love Symbol
« Svar #1 skrivet: 25 juli, 2017 Kl:02.06 »
Bra klossat! Väldigt likt originalet.

Inloggad Peter S

• Global Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 2 615
« Svar #2 skrivet: 25 juli, 2017 Kl:10.06 »
Kul idé och väl genomfört. Om du bygger en vägg av lego att ha som bakgrund borde du kunna byta ut en del av klossarna så att de går genom både symbolen och väggen om du förstår hur jag menar. Om symbolen är 2studs tjock och väggen 2studs tjock så behöver du en 4 studs lång bit som går på tvären.

Utloggad Nikki

• Betalande medlem 2017
  • *
« Svar #3 skrivet: 25 juli, 2017 Kl:18.04 »
Kul idé och väl genomfört. Om du bygger en vägg av lego att ha som bakgrund borde du kunna byta ut en del av klossarna så att de går genom både symbolen och väggen om du förstår hur jag menar. Om symbolen är 2studs tjock och väggen 2studs tjock så behöver du en 4 studs lång bit som går på tvären.

Tack för tipset! Det ska jag testa. :-)

Utloggad swestar

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 2 389
« Svar #4 skrivet: 25 juli, 2017 Kl:19.47 »
" Jag skulle vilja kunna montera den så att den kan stå upp mot en bakgrund (idéer om hur tas tacksamt emot)."

Bilder på en gammal moc  :)

Mina Egna Byggen
flickr

Utloggad Nikki

• Betalande medlem 2017
  • *
« Svar #5 skrivet: 26 juli, 2017 Kl:09.18 »
" Jag skulle vilja kunna montera den så att den kan stå upp mot en bakgrund (idéer om hur tas tacksamt emot)."

Bilder på en gammal moc  :)

Snyggt!