Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC: Love Symbol

Startat av Nikki, 24 juli 2017 kl. 22:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Nikki

Pust! Äntligen har jag blivit klar med ett legoprojekt! Hemligheten verkar vara att frångå alla mina överdrivet stora byggprojekt och fokusera på sånt som kan bli klart en ett par timmar (tack för tipset Record!) och att kombinera flera intressen med varandra: lego med Prince! För att citera en vän: "det är ju nördigt i kvadrat!"  ;D

Det tog en del trial and error men nu prince-symbolen klar. Jag skulle vilja kunna montera den så att den kan stå upp mot en bakgrund (idéer om hur tas tacksamt emot).

Love Symbol by Nikki Clarke, on Flickr

Odidoma

Bra klossat! Väldigt likt originalet.

Peter S

Kul idé och väl genomfört. Om du bygger en vägg av lego att ha som bakgrund borde du kunna byta ut en del av klossarna så att de går genom både symbolen och väggen om du förstår hur jag menar. Om symbolen är 2studs tjock och väggen 2studs tjock så behöver du en 4 studs lång bit som går på tvären.

Nikki

Citat från: Peter S skrivet 25 juli 2017 kl. 10:06
Kul idé och väl genomfört. Om du bygger en vägg av lego att ha som bakgrund borde du kunna byta ut en del av klossarna så att de går genom både symbolen och väggen om du förstår hur jag menar. Om symbolen är 2studs tjock och väggen 2studs tjock så behöver du en 4 studs lång bit som går på tvären.

Tack för tipset! Det ska jag testa. :-)

swestar

" Jag skulle vilja kunna montera den så att den kan stå upp mot en bakgrund (idéer om hur tas tacksamt emot)."

Bilder på en gammal moc  :)



Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Nikki

Citat från: swestar skrivet 25 juli 2017 kl. 19:47
" Jag skulle vilja kunna montera den så att den kan stå upp mot en bakgrund (idéer om hur tas tacksamt emot)."

Bilder på en gammal moc  :)

Snyggt!





LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.