Författare Ämne: [MOC] Honour the Fallen  (läst 737 gånger)

Utloggad Full Plate

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 124
[MOC] Honour the Fallen
« skrivet: 06 juni, 2017 Kl:16.23 »
En liten scen från Guilds of Historica.

Håller på med ett lite större bygge i denna stil så tog egentligen bara hörnmodulerna från det och la till lite grönt i mitten för att skapa detta bygge. Tänkte det var ett bra test för att se hur det blir med tan bars som sädesfält.

Skulle egentligen vilja ha fältet ännu tätare (mer tan bars... :P), och tycker övergången från fält till gräs blir lite för abrupt. I det stora bygget ska jag ha mur eller staket så blir nog bättre.

Funderar också på att gå över helt till dark tan till jorden, istället för att ha lite reddish brown inblandat här och var.

Hade med det till utställningen i Hässleholm, där alla trodde det var "Svärdet i Stenen" :D

Utloggad Gideon

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 3 972
SV: [MOC] Honour the Fallen
« Svar #1 skrivet: 06 juni, 2017 Kl:16.53 »
Riktigt snyggt! Dina träd är som vanligt världsklass :)
En mur mellan hagmark och sädesfält är nog ingen dum idé dock som du skriver. (Det var väl snarare så förr i tiden att man hade staket runt fälten än staket runt betesmark btw?)

Utloggad skitkid

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Snapphane Bricks på Bricklink
« Svar #2 skrivet: 07 juni, 2017 Kl:09.54 »
Riktigt snyggt.

Blir själv alltid sugen på att börja bygga för GoH när jag ser dina och Gideons byggen. Står och väger mellan att bygga för Avalonia eller Kaliphlin.
/skitkid

Utloggad Full Plate

• Betalande medlem 2017
  • *
« Svar #3 skrivet: 07 juni, 2017 Kl:16.30 »
Riktigt snyggt! Dina träd är som vanligt världsklass :)
En mur mellan hagmark och sädesfält är nog ingen dum idé dock som du skriver. (Det var väl snarare så förr i tiden att man hade staket runt fälten än staket runt betesmark btw?)

Tack Gideon!
Tanken var att mittendelen skulle bli typ en liten kulle i mitten av sädesfältet, snarare än betesmark, men känns som det saknas rätt mycket höjd för att det ska se ut så. Av någon anledning gillar jag inte att använda gröna slopes för gräs, men här skulle det nog behövas för att få till höjden. Skulle egentligen vilja ha mer höjdskillnad i sädesfältet också, så kanske moddar modulerna lite inför det andra bygget.

Riktigt snyggt.

Blir själv alltid sugen på att börja bygga för GoH när jag ser dina och Gideons byggen. Står och väger mellan att bygga för Avalonia eller Kaliphlin.

Tack Skitkid!
Jag tycker det är kul att bygga i GoH, fast jag har inte deltagit mycket i tävlingar (eller mycket alls på sista tiden). Vet man inte vad man ska välja kan nog Kaliphlin vara ett bra val. Förutom öken så har de lite tropiskt klimat i söder och även lite mer Avalonia-liknande landskap i nordväst, så ganska varierat (Gideon får rätta mig om jag har fel).
Fast gillar man grönska är ju Avalonia förstås överlägset :) Och eftersom jag tillhör Avalonia måste jag ju officiellt rekommendera dem ;)

Utloggad Emma

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Sundsvall
  • Antal inlägg: 1 097
« Svar #4 skrivet: 07 juni, 2017 Kl:20.24 »
supersnyggt. Ditt träd, är det bara yx/droid-cylindrar staplade på varann för att skapa trädstammens krökning, eller sitter de fast på något sätt? Jag kämpar fortfarande med mina yxträd... Detta var inspirerande!

Utloggad Full Plate

• Betalande medlem 2017
  • *
« Svar #5 skrivet: 10 juni, 2017 Kl:17.16 »
supersnyggt. Ditt träd, är det bara yx/droid-cylindrar staplade på varann för att skapa trädstammens krökning, eller sitter de fast på något sätt? Jag kämpar fortfarande med mina yxträd... Detta var inspirerande!

Tack Emma!

Cylindrarna är staplade och sitter inte fast i varandra så mycket. Brukar försöka koppla ihop de på ett par ställen där det är möjligt för stabilitet, men svårt att fästa på så många ställen då det är cylindrar med olika diameter.
Sen lutar/vilar cylindrarna mot strukturen i mitten också, som är byggd med technic connectors, men de är inte direkt ihopkopplade med den.

Utloggad Gideon

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 3 972
« Svar #6 skrivet: 10 juni, 2017 Kl:20.07 »
Jag tycker det är kul att bygga i GoH, fast jag har inte deltagit mycket i tävlingar (eller mycket alls på sista tiden). Vet man inte vad man ska välja kan nog Kaliphlin vara ett bra val. Förutom öken så har de lite tropiskt klimat i söder och även lite mer Avalonia-liknande landskap i nordväst, så ganska varierat (Gideon får rätta mig om jag har fel).
Fast gillar man grönska är ju Avalonia förstås överlägset :) Och eftersom jag tillhör Avalonia måste jag ju officiellt rekommendera dem ;)
Man kan bygga i alla regioner oavsett vilken guild som ens sigfig tillhör. Jag har byggt minst lika mycket i Nocturnus och Avalonia de senaste åren som i Kaliphlin. Mitgardia däremot har jag lite "builders block" inför, men det vore kul att bygga mer nordliga byggen nån gång! :)

Utloggad drdoddo

• Betalande medlem 2017
  • *
  • lego star wars och steampunk for life
  • Antal inlägg: 821
« Svar #7 skrivet: 10 juni, 2017 Kl:23.43 »
Som vanligt en fröjd att titta på :)

Utloggad Betweenbrickwalls

• Betalande medlem 2017
  • *
  • 37-årig tjej med särskilt intresse för moderna hus
  • Antal inlägg: 116
« Svar #8 skrivet: 08 juli, 2017 Kl:13.26 »
Superfint! Du har verkligen en egen stil. Kul att få äran att se bygget i Hässleholm. ☺
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Utloggad Zilmrud

• Betalande medlem 2017
  • *
  • The dark age is over!
  • Antal inlägg: 491
    • Min flickr sida med MOCs
« Svar #9 skrivet: 14 juli, 2017 Kl:00.00 »
Awsome som vanligt!
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Passionerad nybyggare med perfektionistiska drag.
  • Antal inlägg: 985
« Svar #10 skrivet: 14 juli, 2017 Kl:21.15 »
Snyggt, men Hässleholmarna kan verkligen inte sin Arthur-saga inte :)