Min interpretation av Darth Vaders Executor Super Star Destroyer

Startat av BerraBZ, 13 maj 2017 kl. 19:26

Föregående ämne - Nästa ämne

BerraBZ

Ok, kära forumet. Pga ett efterfrågan om att lägga ut bilder på mitt andra stora bygge så har jag letat fram bilderna nu.

"Originalet" stod alltså i mitt pannrum i ungefär ett år tills jag tänkte: "Lite tråkigt är den ju - så här kort och utan ljus i den. Det måste uppgraderas." Och efter några månader av planering och Bricklink så kom det här fram. Den består av ca 14000 klossar, är 230 studs lång och väger en hel del. Det sitter 12 Ljusdioder i varje engine, alltsammans 156 styck endast i motorerna. Ytterligare 300 i sidorna och mer än 100 fördelade upp och ner och överallt. Jag tycker ljuset blev ordentligt.
Fler bilder finns på F:an under följande länk:
https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.884885328290662&type=1

Och så är det en perfekt samtalsstartare mellan våra patienter och oss. :-)
Som sin bror kommer också detta monstret visas på kommande klossfestivalen i Örebro. Hoppas ni gillar den. Jag skulle uppskatta lite upmuntrande kommentarer så jag kan lägga mer energi på mitt nästa projekt.

footos

Ska bli riktigt kul att få se dom live i Örebro, grymt bygge.

Lordflintstone

WTF, holly molly, skit pommesfrittes, vilket jävla bygge!
Snyggt och sjukt att du orkade ro i land projektet.
Det är det som är det fina med Swebrick, man är inte lika ensam i sina projekt och man är inte galen utan en värstingbyggare i Swebrick. ;)

Nextuz

Men herrej*vlar vilken gigaaant :D
Räknade ut att den är 184cm lång :O

BerraBZ

Citat från: Nextuz skrivet 13 maj 2017 kl. 22:51
Men herrej*vlar vilken gigaaant :D
Räknade ut att den är 184cm lång :O

Då måste den ha mer studs i längden. Den är faktiskt 203 cm lång.....
Ska räkna igen snart.

Gideon

254 studs då? :)

Riktigt fint bygge och belysningen är verkligen det som lyfter den till absolut världsklass :D

Magnus den store

Citat från: BerraBZ skrivet 13 maj 2017 kl. 19:26
Jag skulle uppskatta lite upmuntrande kommentarer så jag kan lägga mer energi på mitt nästa projekt.
Det här är ett sånt där bygge som man ser en gång per år och inte vet vad man ska säga. När jag ser detta önskar jag att jag hade tålamod för några månader av planering.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nilsson.calle

SHIP :) vad stort.
Ser ut att vara väldigt detajerat också. Blir kul att se den live med sin bror i sommar.


drdoddo

Damn...lämnar det där. Damn 😳  Ser fram emot å se den IRL.

Anders67

May the force be with you!

Coolt bygge, vill gärna se det live jag med.

Gideon

Bild 3 och 7 alltså...bara njuter av att se dem igen och igen :D

Joacim


lingonfil

Mein gott!

Älskar det där skeppet och du har verkligen gjort det rättvisa!

fillishave


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.