Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Gräjjs 5.1

Startat av Godtfred, 26 november 2016 kl. 20:46

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Jag måste helt klart erkänna att jag inte fattade att det var detta du skulle göra när jag såg detta tidigare. Imponerad! Väntar med spänning på video!

Godtfred

Härliga associationer namnet får, måste vara ett bra tecken... Det blir äkta 3D/360° live-feed inom mindre än tre veckor, bättre än Youtube!

(Du är ursäktad byStfn, jag visste inte heller i början av bygget var det skulle sluta)

Godtfred

Belysningen inopererad, programmeringen klar och mekaniken provsnurrad några timmar. Dags att packa ner...

stej123

Citat från: Godtfred skrivet 12 mars 2017 kl. 20:15
Belysningen inopererad, programmeringen klar och mekaniken provsnurrad några timmar. Dags att packa ner...

Vet inte riktigt vad det är jag tittar på men det ser riktigt coolt ut!

Godtfred

Men hallå, det var ju för att visa vad det är och hur den fungerar som jag gjorde en utförlig ritning tidigare i tråden...  ;)

Odidoma

Kommer dra blickarna till sig i Linköping.

Myko

#21
Citat från: Godtfred skrivet 12 mars 2017 kl. 20:49
Men hallå, det var ju för att visa vad det är och hur den fungerar som jag gjorde en utförlig ritning tidigare i tråden...  ;)


insurrection

Filmades den måhända i Linköping, för oss stackare som inte kunde vara där? :)

Godtfred

Skymtar förbi i början i det här inslaget:

http://www.corren.se/kultur-noje/de-hoppas-sla-publikrekordet-om4550169.aspx

Den snurrade utan något som helst problem hela utställningen till fem minuter före stängningen kl.17 då något lossnade och växellådan fastnade och hackade. Optimalt bygge alltså!

Nextuz

Citat från: Godtfred skrivet 20 mars 2017 kl. 10:59
Skymtar förbi i början i det här inslaget:

http://www.corren.se/kultur-noje/de-hoppas-sla-publikrekordet-om4550169.aspx

Den snurrade utan något som helst problem hela utställningen till fem minuter före stängningen kl.17 då något lossnade och växellådan fastnade och hackade. Optimalt bygge alltså!

Går ju att lösa med förebyggande underhåll :D

Tesseract

Citat från: Godtfred skrivet 20 mars 2017 kl. 10:59
Skymtar förbi i början i det här inslaget:

Häfftigt! Jag trodde den skulle rotera mycket snabbare, men den var riktigt fin oavsett.

Godtfred

Tack! Hastigheten ställs med "tågfjärren" och jag kör normalt på lägsta hastigheten på båda motorerna, ser coolast ut så tycker jag, (och jag blir mindre orolig att något ska slitas sönder...)

Godtfred

Har äntligen fått till en någorlunda OK videosnutt. Fick lite proffshjälp med musiken...





Gräjjs 5.1
by gonkius, on Flickr


Gräjjs 5.1 Closeup
by gonkius, on Flickr

Nextuz

Oerhört tjusigt :D
vad är högsta hastighet man kan ha innan den brakar samman? :P

Godtfred

Något mindre än Warp 1...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.