Författare Ämne: [MOC] Scener ur Mumin - den tecknade serien  (läst 1254 gånger)

Utloggad Emma

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Sundsvall
  • Antal inlägg: 1 098
SV: [MOC] Scener ur Mumin - den tecknade serien
« Svar #15 skrivet: 23 april, 2017 Kl:14.41 »
Hm, bara lite konstruktiv kritik.... Kanonfina byggen, men Snorkfröken är ju/väl också ett vitt mumintroll?? hon har en beige/blond pannlugg som särskiljer henne. Rätta mig om jag har fel, men jag har alltid tolkat alla mumintroll som vita.

Snorkfröken är ljusbeige i den tecknade serien om jag inte missminner mig - därav Emmas val :)

Snorkfröken är inte ett mumintroll, utan en snork. Dock är det lite oklart hur det förhåller sig mellan snorkar och mumintroll. De ser ju väldigt lika ut, men är nog ändå olika varelser. Men det framkommer aldrig tydligt så vitt jag vet. Utan det har lag läst mellan raderna.

Den gula färgen verkar vara feminin i den tecknade serien. Både muminmamman och snorkfröken är gulaktiga, medan Snorken, mumintrollet och muminpappan är vita.

Utloggad Emma

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Sundsvall
« Svar #16 skrivet: 23 april, 2017 Kl:14.50 »
Nu kommer hemskt dåliga wip-bilder på mitt nästa muminbygge. Men i alla fall. Jag ska fota ordentligt när jag byggt klart.

Yxträdet har fått sitt skelett i väntan på droidarmarna. Hoppas de kommer med posten i början av veckan. Tuu-tikki ska få sin badstuga byggd, hon hör inte hemma i den här viggen, hon råkade bara komma med ändå.

Jaha, hur ska mumrikens huvud se ut då...

INTE så...

Och INTE så. Varför finns det inte en grön hatt modell större? Eller gör det kanske det? Typ belville.. Hmm. Måste kolla bricklink.

Utloggad Emma

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Sundsvall
« Svar #17 skrivet: 21 maj, 2017 Kl:20.15 »

Nåt sånt där får det bli. Snusmumrikens tältplats.

Inloggad stej123

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Antal inlägg: 1 451
« Svar #18 skrivet: 21 maj, 2017 Kl:20.24 »

Nåt sånt där får det bli. Snusmumrikens tältplats.

Fint! Tar du med till Nordsken?
Mitt Tintin-projekt på Lego ideas:
https://ideas.lego.com/projects/137873

Utloggad Emma

• Betalande medlem 2017
  • *
  • Sundsvall
« Svar #19 skrivet: 21 maj, 2017 Kl:20.29 »
Nä, jag ids inte frakta upp det. Räcker med en kartong SMB.