Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Utpost

Startat av Nilsson.calle, 03 juni 2016 kl. 22:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Nilsson.calle

Här kommer de första bilderna på mitt projekt Utpost.
Det böjade med att jag byggde ståvärnet på en 16x16 platta som ett litet gerillabygge, sen efter ganska lång tid när jag råkade upptäcka hur man kan bygga träd av technic bitar så byggde jag om från början och lade till ett litet diorama. Förhoppningen är jag ska kunna bygga vidare och addera mer. Men om jag känner mig själv så tar det nog lite tid att komma dit. Känner mig nöjd så här långt, det finns ju alltid lite detaljer att fixa med.

Joacim

Härligt diorama! Det ser kanon ut. Väntar på fortsättningen!

Nilsson.calle

Efter ett långt uppehåll har jag kommit igång igen.

En förbandsplats kommer att gruppera intill utposten.
Jag har haft sjukvårdstält 4 som inspiration till bygget.
Jag kommer fortsätta att med att fixa till marken med mer dataljer.

Utposten har också fått förstärkning med ett nytt trupptransportfordon med plats för 8 st, 2 fram och 6 st på flaket.
Det har även beställts en sjuktranportversion av fordonet men leveranstiden är oklar. sannolikt så har inte leverantören alla bitar hemma  :P


Teabox

Trevliga byggen. Gillar vad du gjort hittills :)

mortil

snyggt. :)  vad blir här näst ?
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

andreaseldh

Tältet för tankarna till M*A*S*H, men bilen är alldeles för modern. Bygg gärna en klassisk Willys JEEP!

Nilsson.calle

Citat från: Teabox skrivet 22 april 2017 kl. 14:23
Trevliga byggen. Gillar vad du gjort hittills :)

Tack  :)

Citat från: mortil skrivet 22 april 2017 kl. 16:34
snyggt. :)  vad blir här näst ?

När den här modulen är färdig med mer detaljer på marken och förhoppningsvis inredning i tältet så finns det planer på två moduler till.
En modul med en sjö och den sista modulen i den här omgången blir en med en väg som leder in till förbandsplatsen. Det är planen just nu men vi får väl se vart bitarna tar mig  :).

Citat från: andreaseldh skrivet 22 april 2017 kl. 18:32
Tältet för tankarna till M*A*S*H, men bilen är alldeles för modern. Bygg gärna en klassisk Willys JEEP!

Blir nog tyvärr ingen Willys, min inspiration ligger nog mer åt Svenskt försvar 80-90 tal därav den "moderna tgb:n"
Men det kanske kan bli en klassikt M*A*S*H helikopter med bårplatser på utsidan. Där kan jag tänka mig att strunta i min tänkta tidsperiod.
Har för övrigt tagit en halvtimmes flyglektion i just en sådan helikopter när jag var i USA.


Nilsson.calle

Här kommer lite nya bilder på den senaste tillskottet på utposten.
Av de de nya modulerna är sjön i stort sett färdig. De med tältet och vägen har del en kvar innan jag är klar.

Försöker bestämma mig om vägen ska ta slut i en vändplan eller om den ska fortsätta med en sväng in mellan träden och sjv-tältet, eller kanske möjligen rakt igenom mellan sjön och sjv-tältet.

Ideer och förslag på förbättringar är som alltid välkomna  :)

Nilsson.calle

#8
Här kommer senaste uppdateringen på mitt projekt. Närmar sig klart för Klossfestivalen.

Bygget har växt till 112 x 80 studs.

Det är ju den lilla detaljen med anmälan också men det kommer snart.

Anmäld   :)

Odidoma

Snyggt. Har du fler bilder på "sjukstugan"?

Clarmo

Snyggt! Jag gillar hur du fått till sjukstugan. Ser fram emot att få se denna på KF  :)

Nilsson.calle

Citat från: Odidoma skrivet 14 juni 2017 kl. 00:28
Snyggt. Har du fler bilder på "sjukstugan"?

Den modulen är tillfälligt nerpackat så jag har lite svårt att fixa fler bilder just nu. Var det något särskilt du tänkte på ?

Gideon

Citat från: Nilsson.calle skrivet 13 juni 2017 kl. 23:15
Här kommer senaste uppdateringen på mitt projekt. Närmar sig klart för Klossfestivalen.

Bygget har växt till 112 x 80 studs.

Det är ju den lilla detaljen med anmälan också men det kommer snart.

Anmäld   :)
Detta bygge fick äran att bli det första som lades in efter att jag ritat första utkastet på layouten. Som tur var så såg det ut att finnas lite bordsyta över i samma rad som Stejs militärflygplan :)

Nilsson.calle

Citat från: Gideon skrivet 15 juni 2017 kl. 23:44
Citat från: Nilsson.calle skrivet 13 juni 2017 kl. 23:15
Här kommer senaste uppdateringen på mitt projekt. Närmar sig klart för Klossfestivalen.

Bygget har växt till 112 x 80 studs.

Det är ju den lilla detaljen med anmälan också men det kommer snart.

Anmäld   :)
Detta bygge fick äran att bli det första som lades in efter att jag ritat första utkastet på layouten. Som tur var så såg det ut att finnas lite bordsyta över i samma rad som Stejs militärflygplan :)

Byggena trivdes bra tillsammans i Linköping så det borde gå bra nu med  ;)

Nilsson.calle

Dags för en liten övning i bårbärning så att alla vet hur man ska göra.
Fatta - Säkra - Lyft  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.