[MOC] district 18 - cyberpunk kvarter - nu med färdiga bilder

Startat av drdoddo, 21 februari 2018 kl. 18:14

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Börjar med en liten teaser för mitt cyberpunk kvarter ;)
Byggt som ett bidrag till årets LSB 2018. Hade först ingen intention att vara med alls...men sen började jag ju klossa ihop lite speeders å helt plötsligt blev det väldigt roligt. Tänkte att det var lika bra att löpa linan ut å köra ett helt cyberpunk kvarter.  :o
Nöjde mig med ett 32x32 bygge, men med en del överhäng. Fick inse att utrymmet här hemma inte är helt obegränsat...kanske utökar det framöver om tillfälle ges. Oavsett så har det varit väldigt kul att testa ännu ett nytt tema. Ganska mycket frihet då målet var en lite smutsig, futuristisk look, å det inte finns så jättemycket "regler" kring hur ett cyberpunk kvarter "ska" se ut.

Så här kommer först en liten teaser, övriga bilder kommer inom de närmsta dagarna.

District 18 - teaser... by Andreas Lenander, on Flickr

Trailer som dottern hjälpte till med finns också, haha!



Full Plate

Wowzer! Här händer det grejer :) "Härligt" ställe med väldigt anarkistisk känsla över bygget. Undrar om killen som fiskar verkligen tänker äta vad han fångar...

Vad är tråden i neonskylten för någon bit?

eon

Det känns fräscht och nydanande. Fastnade för neonskylten direkt.

drdoddo

Citat från: Full Plate skrivet 22 februari 2018 kl. 21:43
Wowzer! Här händer det grejer :) "Härligt" ställe med väldigt anarkistisk känsla över bygget. Undrar om killen som fiskar verkligen tänker äta vad han fångar...

Vad är tråden i neonskylten för någon bit?
Haha, tackar. Tveksam om han kommer käka upp det som fastnar på kroken...
Neonskylten är gjord med en ljustråd från typ rusta som jag köpte för något år sen, så inte helt puristiskt bygge. Tyckte den funkade för att ge det en lite mer cyberpunk-känsla dock.

Citat från: eon skrivet 22 februari 2018 kl. 22:16
Det känns fräscht och nydanande. Fastnade för neonskylten direkt.
Tackar, tackar :)

Anders67

Superinspirerande bygge och ljustråden är prefekt i sammanhanget.
.

o0ger

Väldigt häftigt bygge med så mycket detaljer! Du har använt många roliga bitar som passar perfekt i detta tema (nexo-sköldar som skyltar tex).
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Emma

Snyggt med trans clear som botten. Instabilt? Svårt att flytta?

drdoddo

Citat från: Anders67 skrivet 23 februari 2018 kl. 06:32
Superinspirerande bygge och ljustråden är prefekt i sammanhanget.
.
Tackar, tackar! Kul att få in en liten passande ljuskälla :)

Citat från: o0ger skrivet 23 februari 2018 kl. 08:22
Väldigt häftigt bygge med så mycket detaljer! Du har använt många roliga bitar som passar perfekt i detta tema (nexo-sköldar som skyltar tex).
Stort tack, kul att kunna nyttja lite bitar som vanligtvis inte används i någon större utsträckning. Min mellan-kille är dock ganska bestämd med att sköldarna ska tillbaka till honom nu när jag har fotat... ;D

Citat från: Emma skrivet 23 februari 2018 kl. 09:14
Snyggt med trans clear som botten. Instabilt? Svårt att flytta?
Tack! Byggde trans-clear botten för sig, så den är "löstagbar" och så vilar bygget på den. Så inte speciellt svårt att få med sig, lite jobbigare att ställa upp.

fillishave

Superkul bygge! Ser ut som att det skulle passa väldigt bra ihop med Ninjago City-bygget!

drdoddo

Citat från: fillishave skrivet 26 februari 2018 kl. 13:39
Superkul bygge! Ser ut som att det skulle passa väldigt bra ihop med Ninjago City-bygget!
Tack! Ja, d skulle nog passa bra bredvid det 👍.

Peter S

Gillar allt. Detaljeringsnivån är imponerande!
Du skulle kunna sänka ner trans clear bricksen i en moduverseplatta som vägarna är gjorda.

drdoddo

Citat från: Peter S skrivet 26 februari 2018 kl. 17:16
Gillar allt. Detaljeringsnivån är imponerande!
Du skulle kunna sänka ner trans clear bricksen i en moduverseplatta som vägarna är gjorda.
Stort tack man, får se vad man hittar på framöver 😉👍

Betweenbrickwalls

Nu på Brickvaults senaste topp 10-lista!

Spännande bygge med många "scener" ☺ Snyggt foto som alltid!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

drdoddo

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 27 februari 2018 kl. 08:46
Nu på Brickvaults senaste topp 10-lista!

Spännande bygge med många "scener" ☺ Snyggt foto som alltid!
Haha, roligt att den hamnade där 😄👍. Stort tack, kul att du gillade den!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.