Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] LSB 2018 - lego speeder bikes - cyberpunk

Startat av drdoddo, 11 februari 2018 kl. 18:57

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Dags att vara med i årets speeder bike tävling (eftersom jag måste vara med i alla Flickr-utmaningar, haha!). Valde att köra på ett cyberpunk-tema för "the District", ett tema som jag aldrig provat tidigare. Har ytterligare några bidrag som kommer under veckan så vi får se om jag till slut orkar få ihop en scen med allihopa.

Här är alltså första bidraget, i kategorin ENFORCER.

The Enforcer - District 18 - LSB 2018 by Andreas Lenander, on Flickr

Tog även en kortare filmsnutt


Gideon

Snyggt!
Du har visst gått in i 2018 med samma höga byggtakt som vanligt? :)
(Kanske är bra att man håller sig borta från Flickr-tävlingar, men jag gillar formatet på byggen som detta)

drdoddo

Citat från: Gideon skrivet 11 februari 2018 kl. 20:23
Snyggt!
Du har visst gått in i 2018 med samma höga byggtakt som vanligt? :)
(Kanske är bra att man håller sig borta från Flickr-tävlingar, men jag gillar formatet på byggen som detta)
Tackar, tackar :) Har som sagt 2 byggen till i denna tävling som jag tänkte lägga upp senare i veckan så håll utkik på Flickr om du vill spana in dem, ;)
Ser väl inte ut som att jag saktar ner i nuläget. Har typ 10-15 byggen jag inte lagt upp än...haha! Sen dyker det ju upp nya utmaningar hela tiden. Eftersom jag hoppar mellan olika byggstilar och gillar att vara lite utanför min comfort-zone (vilket den nu kan tänkas vara  :o) måste jag ju testa hur man mäter sig mot de vassaste inom varje tema, vilket gör att det bara blir mer och mer byggen som fyller upp vardagsrummet...  ;D

Gideon

Wow! Kanske är att bygga i vardagsrummet som är grejen? Vad hjälper det att ha ett legorum när man aldrig tar sig ner dit till vardags :P
Men nu hamnade jag offtopic.

Ontopic så är cyberpunk en intressant genre, spontant tilltalar det mig mer än steampunk.

drdoddo

Citat från: Gideon skrivet 11 februari 2018 kl. 20:36
Wow! Kanske är att bygga i vardagsrummet som är grejen? Vad hjälper det att ha ett legorum när man aldrig tar sig ner dit till vardags :P
Men nu hamnade jag offtopic.

Ontopic så är cyberpunk en intressant genre, spontant tilltalar det mig mer än steampunk.
Haha, nu avslöjade jag min hemlighet  :o
Har ju som sagt aldrig testat cyberpunk tidigare, men det har definitivt en estetik som är ganska intressant. Många roliga färger ffa som man (jag i alla fall) mycket sällan använder i andra byggen. Även en bra chans att äntligen få använda alla neonfärger som annars ungarna får gå loss på, haha! Får se om jag lyckas få ihop en lite större scen med alla speeders innan deadline.

Gideon

Snubblade över ett kul videotillbehör som nog skulle passa utmärkt till såna här små MOC-filmer när man vill svänga runt det med kameran :)
https://www.scandinavianphoto.se/produkt/1006850852/aputure/dolly-skater-wheels

drdoddo

Citat från: Gideon skrivet 12 februari 2018 kl. 18:50
Snubblade över ett kul videotillbehör som nog skulle passa utmärkt till såna här små MOC-filmer när man vill svänga runt det med kameran :)
https://www.scandinavianphoto.se/produkt/1006850852/aputure/dolly-skater-wheels
Smutt :) Får se om jag kan bli lite bättre på att filma mina byggen framöver.

drdoddo

Dags för nästa bidrag, the food vendor. Lite mer avskalat denna gång, likaså basen. Körde på något som alltid kommer behövas, mat  :D

The law abiding citizen - District 18 - LSB 2018 by Andreas Lenander, on Flickr

Gideon


drdoddo

Citat från: Gideon skrivet 12 februari 2018 kl. 20:56
Ninjago-detaljer gör sig mycket bra här :)
Känns som att det temat gränsar lite till cyberpunk i delar av estetiken, så fick jag äntligen nytta av fogden från ett av de set jag köpt 😀

o0ger

Nu blev jag sugen! Det är så mycket jag vill bygga! Hur ska jag hinna?!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 12 februari 2018 kl. 23:34
Nu blev jag sugen! Det är så mycket jag vill bygga! Hur ska jag hinna?!
Haha, bara börja. Å sen bara fortsätta. Slutar man aldrig så blir det aldrig ett problem att hitta tid.

o0ger

Satt uppe alldeles för länge igår. Började på en enforcer.  :)

Tack för inspirationen!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 13 februari 2018 kl. 12:26
Satt uppe alldeles för länge igår. Började på en enforcer.  :)

Tack för inspirationen!
Smutt 😀👍. Alltid kul å kunna inspirera 😉.

drdoddo

Tredje bidraget, denna gång i REBEL kategorin. Passade på att göra lite enkla instruktioner också, mest för att jag var så nöjd över att ha använt den nya 1x2 med runda kanter å hål (insert BL-id here please  :o), haha!

The rebel - District 18 - LSB 2018 by Andreas Lenander, on Flickr

Instructions - The rebel speeder by Andreas Lenander, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.