Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Erbjudanden på S@H

Startat av Skrytsson, 17 oktober 2011 kl. 22:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

1) Läser på FBTB att det är dubbla VIP-poäng på alla orders, gratis frakt på orders över 99$ samt att man får ett litet gulligt promo-set (se bild nedan) vid köp för samma belopp.

Men det enda av ovanstående som verkar gälla på svenska S@H är dubbla VIP-poängen?  >:( Eller..? När jag lägger en massa grejer i cart står det fortfarande 175 SEK i frakt-rutan och ingenstans nämns promo-setet.

2) Är det benen/torson i magnet-figurerna som sitter fastlimmade? Några fler delar? Har för mig jag läst någonstans att någon lyckats lösa upp limmet utan åverkan på några andra delar en benen... Men kommer inte ihåg var jag såg detta  :-\

Tror ni det finns en möjlighet att ett visst PoP-magnetpack inte tillverkats sedan 2009 och därför fortfarande säljs utan fastlimmade delar? Det vore ju trevligt att öka på flesh-figur-samlingen något för ~8 kr/figur...



SuperMario

1. Det brukar väl vara så, bra S@H-erbjudanden förekommer framförallt i USA.  :'(

2. Har ingen aning, men det skadar inte att chansa och köpa ändå?  ;D
I värsta fall får du ta isär dem i varmt (obs, ej hett) vatten. Limmet släpper då.

mordatre

S@H gullar alltid med USA. Vi får vara tacksamma för det vi får.  Hade gärna plockat 2 PoP magnetset för jag tror inte de är limmade. (har inte vågat köpa magnetset sedan julrean i januari). Frakten på 75:- (upp till 500:-) gör det lite olönsamt dock.
De har väl några nyckelringar som är intressanta också men set som inte är på rea köpar man ju hellre någon annanstans.

Du lägger magnetfigurerna i 70 gradigt vatten några minuter och bänder sedan försiktigt. Limmet kommer lämna spår på benen (och torson om man har otur) så det är nog inga figurer man ställer i hyllan.

http://thebrickblogger.com/2011/01/lego-glued-magnet-removal/
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Citat från: SuperMario skrivet 17 oktober 2011 kl. 22:41
1. Det brukar väl vara så, bra S@H-erbjudanden förekommer framförallt i USA.  :'(

Citat från: mordatre skrivet 17 oktober 2011 kl. 22:49
S@H gullar alltid med USA. Vi får vara tacksamma för det vi får.  Hade gärna plockat 2 PoP magnetset för jag tror inte de är limmade. (har inte vågat köpa magnetset sedan julrean i januari).

:( :'(

Citat från: mordatre skrivet 17 oktober 2011 kl. 22:49Frakten på 75:- (upp till 500:-) gör det lite olönsamt dock.
De har väl några nyckelringar som är intressanta också men set som inte är på rea köpar man ju hellre någon annanstans.

Jo... det var därför jag starkt hoppades på gratis frakt. För 23 kr istället för 94 kr är ju hyfsat bra pris...

Ingen i Sthlm som vill sambeställa och dela på frakten?

Följande på S@H är nedsatt: http://shop.lego.com/en-SE/Sales-And-Deals

studbringer

Citat från: Skrytsson skrivet 17 oktober 2011 kl. 22:07
1) samt att man får ett litet gulligt promo-set (se bild nedan) vid köp för samma belopp.



Det lilla gulliga promosetet verkar bli ett av 2 set i en serie... alltså denna nu och ett nytt promoset på samma tema i november, men då måste en ju vara med nu för att inte missa båda... argh!

colonel

Tilbuddet gælder også i LBR butikken i København, hvis man køber for mere end 650 DKK (så længe lager haves).

42Hz

Någon i Dalarna som vill sambeställa från S@H? Sjukt sugen på en folkabuss, men att betala nästan 200:- för frakt går bort. :/
//Harri

Nextuz

Citat från: 42Hz skrivet 19 oktober 2011 kl. 08:55
Någon i Dalarna som vill sambeställa från S@H? Sjukt sugen på en folkabuss, men att betala nästan 200:- för frakt går bort. :/

Mjaaa... de kan ju tänkas.. ;)
Den finns väl hemma till 3:e december kanske? :D

pacc

#8
För november:

Tänkte just att det såg skumt ut, datorrendrerat och så
men de tjuvstartar ju med 'round 1x1 tile' och någon slags pokal med stud på toppen...

Nextuz

Citat från: pacc skrivet 19 oktober 2011 kl. 21:33
För november:

Tänkte just att det såg skumt ut, datorrendrerat och så
men de tjuvstartar ju med 'round 1x1 tile' och någon slags pokal med stud på toppen...

Rund tile jaa..
men pokalen är vanlig 2343 med en rund plate på.. De passar i dom glasen... likaså passar en rund brick i dem..

Tobbe Arnesson

Citat från: 42Hz skrivet 19 oktober 2011 kl. 08:55
Någon i Dalarna som vill sambeställa från S@H? Sjukt sugen på en folkabuss, men att betala nästan 200:- för frakt går bort. :/

Pris för en inklusive frakt:

s@h: 1 274,-
Stor & Liten: 1 158,-
klossbutiken.se: 1 148,- (gissar på frakten, finns inte i lager)
Chrome Bricks: €120,- ~1 100,-

De kostar €100 (~911,-) styck hos ChromeBricks och frakten blir inte nämnvärt mycket dyrare om man beställer ett gäng så jag röstar för sambeställning därifrån. Men som sagt först efter jag fått lön.  ;)
Blogg: Robotkampen

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.