Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens MOC April 2018 - arbetstråd

Startat av Anders67, 05 april 2018 kl. 21:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67


Anders67

Citat från: andreaseldh skrivet 02 april 2018 kl. 23:29
Nu är allting färdigt och jag bort WIP-markeringen, samtidigt som jag upptäcker att alla bilder som jag har länkat från Dalslands kanals hemsida har slutat att fungera. Men i gengäld har jag hela 20 egna dagsfärska bilder och en ny film!

Stort tack till shiftaltcmd för de fina tryckta bitarna!

P4020483 by Andreas Eldh, on Flickr

Översiktsbild

P4020493 by Andreas Eldh, on Flickr

Några närbilder

P4020484 by Andreas Eldh, on Flickr


P4020485 by Andreas Eldh, on Flickr


P4020494 by Andreas Eldh, on Flickr

Stugan har fått orange tak

P4020496 by Andreas Eldh, on Flickr


P4020497 by Andreas Eldh, on Flickr

Rälsbussen är redo att köra

P4020495 by Andreas Eldh, on Flickr

Stilstudier av bromekaniken

P4020486 by Andreas Eldh, on Flickr


P4020488 by Andreas Eldh, on Flickr


P4020489 by Andreas Eldh, on Flickr

Klippan under akvedukten

P4020491 by Andreas Eldh, on Flickr

Båtarnas perspektiv

P4020505 by Andreas Eldh, on Flickr


P4020508 by Andreas Eldh, on Flickr

Trots att publiken aldrig får se, har jag byggt korrekta fönster på baksidan

P4020499 by Andreas Eldh, on Flickr

Och en snygg klippa

P4020500 by Andreas Eldh, on Flickr

I övrigt är baksidan regnbågsbyggd

P4020502 by Andreas Eldh, on Flickr

Brun ratt för att handköra de yttre slussportarna. Vi ser även två reservkugghjul.

P4020501 by Andreas Eldh, on Flickr

Beige ratt för mittersta slussporten, röd för vattnet

P4020503 by Andreas Eldh, on Flickr

Och slutligen en vit ratt för bron

P4020504 by Andreas Eldh, on Flickr

Och här är filmen, Filmen, FILMEN!


Anders67


Anders67

Citat från: Manne skrivet 02 april 2018 kl. 13:05
Uppdatering..

Fått byggt vidare på detta hus inför nästa event..

Huset är nu 64 studs brett, med ny design på sidogatorna. Dörren har fått ett rejält upplyft mot den gamla, även påbörjat en mindre installation på insidan i form av gardiner på vån 2..

Kommer lite bilder..



Med Vänlig Hälsning Manne

Anders67

Citat från: Full Plate skrivet 01 april 2018 kl. 16:06
Så, efter en vecka iväg med familjen så har jag äntligen fått lite byggtid och lyckats bli klar med detta bygget.

Inte så mycket ändringar, förutom att skogen lagts till. Har också bytt från plates till tiles på taken, sänkt sädesfältet en plate och gjort lite småförändringar här och där.











Anders67

#5
Citat från: Kvarnbacka skrivet 02 april 2018 kl. 11:49
Inte det mest transportvänliga bygget någonsin, men förhoppningsvis är det värt det!  :)

Tyvärr har den övre av de två flaggorna där bak ramlat av under byggprocessen och gömt sig någonstans, så jag ersatte den med en svart medan jag letar.

Edit: lagt till nya bilder.





Anders67

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 03 april 2018 kl. 08:53
För att komplettera stoppljusen i fyrvägskorsningen har jag knåpat ihop något att ställa vid en vanlig korsning:


[MOC] EAT Diner by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


NYC traffic light by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Jag bjuder också på en bonus i form av ett gäng gatlyktor jag lade upp på Flickr den 14 januari (och som har fått smått sninnessjuka 15 567 visningar):


Some street lamps by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Anders67

Citat från: Misa skrivet 03 april 2018 kl. 19:00
Efter många om och men kommer här lite bilder på mina smycken i Lego.
Inget lego kom tillskada...eller jo en kedja har fått offra livet...men inget lim såklart!




Anders67

Citat från: Emma skrivet 03 april 2018 kl. 12:53
Försök till granbygge:




Lessnade på att bygga grönt. Ett kargt landskap i microskala.




Denna teknik borde fungera bättre, framförallt sitta ihop bättre, med de nya stjälkarna. Clutchpowern i de stjälkarna jag använt är lagomt störande dålig.




FullPlates yxträd, all respekt till dig som har byggt ihop så många, det är väldigt pilligt och kräver verkligen känsla för estetiken. Inte min starkaste sida. Men här är min version i alla fall. Jag har valt att ha ett betydligt stabilare lövverk än de jag sett på dina träd, FullPlate. Det känns som du trollar ibland när du får dina byggen att sitta ihop.




Avslutningsvis, dessa små söta träd. Lätta att göra och ser snygga ut.



Anders67

Citat från: Nilsson.calle skrivet 04 april 2018 kl. 09:15
Uppdatering med lite nya bilder.

Nu känner jag att kommit så långt att den här delen är färdig så jag har ändrat rubriken till [MOC] ,ska bli kul att få visa upp den i Huskvarna och förhoppningsvis även i Örebro i sommar.

Det som hänt sedan sist är att jag har byggt färdigt berget och snyggat till täckluckan. Täckluckan blev en aning tung då jag använt lite för många bitar så det blev först problem med mekanismen som skjuter den åt sidan. Jag blev tvungen att göra så att slirkopplingen gav mer kraft innan den släppte.




Anders67

Citat från: mattrix skrivet 02 april 2018 kl. 23:57
Fick ihop en Star Wars MOC till slut. Detta blir mitt bidrag till SW CB:n i Husqvarna.




Anders67

Citat från: CopMike skrivet 05 april 2018 kl. 17:18
Då är den i princip klar, någon brun bit behöver bytas ut till svart.

Detta är en scen från SW Ep I The Phantom Menace. Scenen är när Supreme Chancellor Valorum förlorar en förtroendeomröstning initierad av Queen Amidala, vilket leder till att Senator Palpatine från Naboo, a.k.a Darth Sidious, istället väljs. Efter det går det så att säga utför ...... :o!

Hoppas ni gillar valet :D!

Från http://starwars.wikia.com/wiki/Grebleips
CitatAs George Lucas was making Star Wars: Episode I The Phantom Menace, his friend and colleague Steven Spielberg suggested he include a member of E.T.'s species—from Spielberg's film E.T. the Extra-Terrestrial—as a background character. Spielberg himself had included a character in a Yoda costume in E.T. Three members of E.T.'s species were placed in the movie in a shot of the Galactic Senate, as an Easter egg. When James Luceno wrote Cloak of Deception, he expanded on the in-joke by naming the character of Grebleips—"Spielberg" spelled backwards—and giving him the homeworld of Brodo Asogi, a name given to E.T.'s planet in the spin-off novel E.T.: The Book of the Green Planet.


Brodo Asogi delegation
by Mikael Sjöstedt


Brodo Asogi delegation
by Mikael Sjöstedt


Brodo Asogi delegation
by Mikael Sjöstedt


Brodo Asogi delegation
by Mikael Sjöstedt
Dom har givetvis en telefon i sin podd också, så dom kan ringa hem!


Brodo Asogi delegation
by Mikael Sjöstedt
Sen filmen har dom lärt sig cykla själva till jobbet, istället för att sitta i en cykelkorg!


Brodo Asogi delegation
by Mikael Sjöstedt


Brodo Asogi delegation
by Mikael Sjöstedt

Klipp från scenen:


Anders67

#12
Citat från: CopMike skrivet 05 april 2018 kl. 21:45
I år är det 100 år sedan Ingmar Bergman föddes. En liten Moc från en klassisk scen:


The seventh seal
by Mikael Sjöstedt


The seventh seal
by Mikael Sjöstedt


The seventh seal
by Mikael Sjöstedt
Höger, jag väljer höger för jag vill ha svart!

Inspiration:


Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 05 april 2018 kl. 22:18
Ännu ett bygge till det växande CBt Ruins of San Victoria :) Klocktornet som ska stå i mitten av staden. Inte helt lätt att få en vettig bild men kommer förhoppningsvis göra sig rätt bra på den kommande utställningen ;)

Steampunk clocktower by Andreas Lenander, on Flickr

Steampunk clocktower - closeup by Andreas Lenander, on Flickr

Anders67

Citat från: Clarmo skrivet 05 april 2018 kl. 23:41
Mitt sista bidrag till Star Wars CB:t. Old Bens hus på Tatooine, byggt med inspiration av bilden på hans hus i boken "Star Wars Complete Locations" Lukes landspeeder fick inte plats så jag skrotade den istället. Jag har byggt in två (plus ett halvt väldigt långsökt) easter eggs med.















LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.