Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens MOC Januari 2018 - arbetstråd

Startat av Anders67, 02 januari 2018 kl. 17:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67


Anders67

Citat från: aukbricks skrivet 02 januari 2018 kl. 05:46
Lego-version av Sugamo Shinkin Bank, Nakaaoki Branch. Byggnaded finns i Kawaguchi, Japan och är designad av den franska arkitekten Emmanuelle Moureaux.

Referensbilder http://www.emmanuellemoureaux.com/architecture#/architecture/sugamo-shinkin-bank-nakaaoki/.



andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 03 januari 2018 kl. 19:14
MSN kanske överdriver lite i rubriksättningen, men särskilt långt från sandlådan är det inte för herrarna Kim och Trump.

Kvarnbacka

Citat från: Kvarnbacka skrivet 03 januari 2018 kl. 12:58
Tack vare SVT Öppet Arkiv och mina barn har jag nyligen återupptäckt ytterligare en TV-klassiker från 90-talet: Kenny Starfighter! I TV-serien (anno 1997) kör Kenny omkring i en flygande Mercedes-buss, som jag tog mig an att avbilda/tolka i Lego. Jag är särskilt nöjd med att äntligen ha hittat ett användningsområde för de där lutande fönstren, som jag misstänker är gjorda för båtar, även om de gjorde att taket blev något högt.

Wolli bolli!







Referensbilder:

https://goo.gl/images/5mqsJ1
https://goo.gl/images/KM6JvK

drdoddo

Blir det någon utnämning av månadens MOC eller hur ligger det till på den fronten? Förvisso kul att se Zilmruds bygge från oktober fortfarande ;)

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 05 januari 2018 kl. 12:44
Blir det någon utnämning av månadens MOC eller hur ligger det till på den fronten? Förvisso kul att se Zilmruds bygge från oktober fortfarande ;)
jodå, det kommer snart  :o


drdoddo

Citat från: drdoddo skrivet 07 januari 2018 kl. 19:02
Ville testa att använda plastpåsarna från ett gammalt set. Fick bli en portal. Även lite kul att pyssla med "golvet".

Portal by Andreas Lenander, on Flickr


Anders67

Citat från: aukbricks skrivet 10 januari 2018 kl. 14:57
Vardagsrum med vitrinskåp inspirerat av Liatorp från IKEA. Lego-skåpet är 11x7x23 cm och byggd av ca 400 bitar. Byggets totala storlek är 25x25x27 cm och ca 1500 bitar.



Anders67

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 13 januari 2018 kl. 15:07
Ett nytt hus! Cocoa Jungle Cottage är ett semesterboende i djungelmiljö. Tanken är att det ska vara lite enklare och mindre än ett traditionellt hus, men ändå modernt och bekvämt.

Jag har använt mig av "chokladfärger" som jag tycker kontrasterar fint mot den gröna naturen. Jag gillar det här med plates... Denna gång har jag skapat ett helt randigt mönster.

Några roliga bitar har jag också försökt få med framför allt vad gäller inredningen, men även på takterrassen.

Utsidan:







Och så lite inredning:













Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 10 januari 2018 kl. 21:36
Inte för att det är mer än drygt 6 mm "snö" här i Täby men blev ändå lite inspirerad att bygga en liten vig. Vill göra en rejäl snöröjare vilket innebar lite pyssel men blev rätt nöjd med den till slut. Valde att göra med tapet-bitarna för att representera den röjda snön å sänkte den med en knapp plate. Enjoy.

January...clearing the snow... by Andreas Lenander, on Flickr

Anders67

Citat från: Teabox skrivet 07 januari 2018 kl. 21:20
Nu har mina två lok också blivit dokumenterade. Båda PF och det senare med dubbla tågmotorer. Om jag räknar rätt så har de redan varit med på 4 utställningar så det är på tiden att jag fotografera dem :)


PF Train Engine MOC #2 by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

En vidare utveckling på detta tåget som var 9V
https://www.flickr.com/photos/26629915@N03/16332549395/in/album-72157650398128381/


PF Train Engine MOC #3 by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Design tungt inspirerad av och .

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 19 januari 2018 kl. 21:50
Det blev ingen fotografering i mellandagarna. Jag gillade inte de svarta överliggarna på det tredje husets (längst till höger) guldiga räcken. En segdragen Bricklink-beställning med bling-bling gjorde att jag hann bygga ett fjärde hus, det med Vinylkällaren i bottenplanet (längst till vänster).

Översikt av Brownstone Street:


[MOC] Brownstone inspired buildings by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Brownstone Street by night:


[MOC] Brownstone inspired buildings by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Det nya räcket:


[MOC] Brownstone inspired buildings by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Video:


[MOC] Brownstone inspired buildings by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Från SBC januari 2018
http://www.swebrick.se/index.php?topic=12412.msg242244#msg242244

Melvis städar sitt garage och drömmer om livet som rockstjärna.

  • En röd vägglampa.
  • En gul svängpall fastmonterad på väggen under arbetsbänken.
  • Två svarta skjutdörrsbeslag.


Melvis Garage


Detaljer
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.